tisdag 2 februari 2010

Hej och hå....

...vilket loppis jag var till i Lördags. Vet inte om jag kan kalla det loppis, det var ett stort magasin sprängfyllt med saker travade på varandra. Systeryster och jag gick där ett par timmar...vi höll på att frysa ihjäl, lika kallt inne som det var ute. Nästa gång jag åker dit blir när värmen återkommer. När jag kom hem och tog av mig kängorna så trodde jag tårna hade ramlat av för jag kände inte att jag hade några :)

På trappen stog denna skönhet...såg framför mig hur den skulle passa som sängbord i mitt sovrum. 200 kr betalade jag, lite dyrt kanske men jag har märkt att priserna har skjutit i höjden, men det är väl vårt eget fel kan jag tro :)

Så här ser den ut efter lite målning, slipning och vaxning.


Behöll orginalbeslagen som är i mässing...provade att måla dem vita men tyckte inte att det blev fint.
Jag är väldigt nöjd med resultatet och i lådorna ligger Hem och Antikt, I Form och Hälsa...en låda för varje tidskrift :)


Så lagomt stort till sängbord och så passade den in så bra till den övriga inredningen.

Tänk att vintern fortfarande håller ett hårt grepp om hela Sverige,
jag tycker det är så härligt har alltid älskat snö och vinter.


Hej hopp tills vi hörs igen!

6 kommentarer:

Elzie sa...

Äntligen kom jag in på din blogg. Försökte hela kvällen igår, men det blurrade till sig nåt alldeles, sen blev sidan vit!! Passande kanske, men inte när man vill läsa ett inlägg, haha.

Vilket fint sängbord du hittat. Och jag tycker nog det var snyggt med lite avvikande färg. Att allt blivit dyrare kan jag också konstatera. Var på Östregårds populära loppis i söndags och där är det inte så jättebilligt längre. Även om jag lyckades hitta en del.

Hoppas du har en riktigt bra dag. Här är det segt i halsen. Har väl åkt på nån ny basilusk som jag inte träffat tidigare!
Kram Elzie

NICOLINAS BONING sa...

Jag kan bara sucka av beundran över ditt fina sovrum!!!

Den blev faktiskt riktigt riktigt snygg...och 200 är väl inte alldeles fel när man ser hur snygg den blev;-)

Kramar Birgitta

Elzie sa...

Ville bara kika inom och skicka en hälsning så här på alla hjärtans dag. Hoppas du haft en skön helg.
Kram Elzie

MiasAteljé sa...

Hej
Vill bara tala om att jag inte kan kommentera på din nya blogg.
Den vägrar att ta emot min webbadress på Open ID.
Ha det så bra // Mia

Ninis74 sa...

Nämen så fint, det blev riktigt fint! Jag är lite svag för just sängbord.. =)
Ha en fin kväll!

Anonym sa...

Hejja! Så härligt fint du skriver och så fina bilder! Jag har bott på hantverksvägen för mycket länge sedan. Nu som 66-åring tänker jkag tillbaka och försöker hitta bilder på de skolor jag gått i. En i skansen-området, lärare var Anna Isomauno och en skola som låg på andra sidan, röda baracker. Jag hittar inga! Inte heller precis var de fanns. När vädret är varmt och skönt så kommer jag upp från Linköping.