tisdag 12 januari 2010

Hej mitt vinterland....


...nu är jag här för att visa er lite bilder på mitt vinterland.
Jag har ju turen att ha skogen och naturen runt knuten, finns många fina stigar och mindre skogsvägar i närheten. Behöver bara gå över gatan och ca. 100 meter till för att få andas skogsluft :)
Så här såg det ut idag när jag var ut på min motionsrunda.
Sol, klarblå himmel och ca. 10 gr. kallt.

Vy över Kolarbysjön.

Grindstugan som ligger vid Kolarbysjöns strand.

Kolarbytorpet i vinterskrud.
Detta ägs av PRO och här har det firats midsommar som synes :)

Kolarbytorpet från andra hållet...och jag är på väg mot vändplatsen.

Vändplatsen...Skylten säger allt :)

Den här finns att beskåda vid vändplatsen...har väntat hela vintern på att få göra den.
Enkelt var att ta sig ner...men när jag skulle upp så blev det genast lite besvärligare *fniss*
Hoppas verkligen att inte någon stod och tjuvkikade på mig.

På väg hem igen...stannar till och
tillber de högre makterna att vädret får vara så här ett tag till :)

Skidspår i snön.

Samma motionsslinga som sommartid men nu uppkörd med scooter.

Vid sidan om.

Underbart och vackert.
Hemma igen efter en skön motionsrunda...här bor jag högst upp till vänster i en trerumslägenhet
med min yngsta son som fyllde 17 år igår....vad tiden går. Om 1 1/2 år så ska han studera Jönköping säger han...vi får väl se ur det blir med det...mycket vatten som ska rinna under broarna innan dess.
Ha det bäst alla.

3 kommentarer:

Elzie sa...

Hej gumman! Vad roligt att du är tillbaka. Förstår mig fortfarande inte på Bloglovin för du var inte med på min sida när jag tittade precis nyss.
Idag har jag varit riktigt duktig. Först var vovven och jag ute och gick på¨em, sen för en stund sen så var jag nere och tränade på sjukgymnastiken. Har ju turen att ha nyckel dit än så länge.
Jag har inte börjat jobba nån annanstans än. Och inte vet jag VAR jag ska jobba heller. Visst är det framförhållning på vår fantastiska kommun?? Dom skulle ringa hit och säga om jag fick en "riktig" plats eller om jag skulle vara i nån pool, men än har det inte hörts nåt. Och det är inte ens tre veckor kvar tills vi slutar. Så dåligt!
Jag kommer att sakna mina jobbarkompisar. Dom kallar mig svikare hela tiden, haha. Jag hade gärna varit kvar, och kommer gärna tillbaka om kommunen tar tillbaka stället. Men Attendo care kommer jag aldrig att jobba för.
Visst är det gott med semlor, men jag föredrar dom hemgjorda med malen mandel och grädde. Mandelmassan i dom här är ingen höjdare.
Jisses, det blev en hel roman det här. Du får ha det så gott. Och vilken underbar promenad du varit ute på idag.
Kram Elzie

Märta sa...

Vilka fina vinterbilder du visar. Visst är vintern underbar i år, snö och kyla!
Ha det så gott!
märta

Elzie sa...

Hej du!
Här händer faktiskt inte så mycket heller. Köpte två köksstolar i somras (!) som jag inte har målat än. Usch, känner mig så slö och lat.
Idag har vi varit på gubbens jobb och hämtat min bil. Sen har vi varit ute vid nya jobbet och tittat var det ligger. Så jag hittar på måndag när jag ska på besök, haha.
Hoppas du får en skön fortsättning på helgen.
Kram Elzie