fredag 17 april 2009

Blommande ris och lite spik.

Så här fint blommar mitt blåbärsris som jag plockade till påsk. Tulpanerna är vissna sen några dagar men riset blir grönare för varje dag som går. Blommorna ser ut som små klockor, det tänker man inte på när det står i skogen...bladen är skirt gröna och blommorna vita och så söta :)



Sen var det "spiken" då...inte bara 1 utan 6000...jag har investerat i en spikmatta så nu är man värsta fakiren :)

Enligt brukanvisningen så går det att meditera också...vet inte vad som är bäst...


före


Sonen provlåg när jag kom hem med den...kommentaren var "Hur kan man lägga pengar på ett tortyrredskap" Han låg iaf en liten stund, när han klev upp så såg han ut som han varit alldeles för länge i solen, mamma fick sig ett gott skratt iaf.

eller efter tortyren

Nu har jag legat tre kvällar i rad på den och jag tror att den fungerar. Känner mig redan bättre inte alls lika stel som jag brukar vara. Ligger ca 50 min. åt gången vänder mig med jämna mellanrum och ser ut som en liten skållad gris när jag är klar...men hål i *fniss*.


Ha en bra vecka !!

9 kommentarer:

Stina sa...

Nä, jag sa det igår. Haha...Den finns väl än i butik tror jag.
Kramis

Elzie sa...

Ja, det ser då inte skönt ut, men det verkar ju hjälpa på de flesta. Kanske skulle haft det till min rygg idag. Har åkt på ryggskott, eller vad det är. Ont gör det i alla fall.
Hoppas du har en bra fortsättning på måndan.
Kram Elzie

MiasAteljé sa...

Hej fakiren. Låter spännande med spikmatta.
Kram Mia

Stina sa...

Kram till dig gumman.:-)

Stina sa...

Tack du gumman. Ja, vi klämde till med en fondvägg i trä.:-) Kram

Elzie sa...

Rackarns, tänkte inte på det. Så syndig är jag alltså, ha, ha. Men jag får komma igen.
Hoppas du har en bra vecka.
Kram Elzie

MiasAteljé sa...

Hej Stina.
Det var ett tag sedan. Du har väl inte fastnat i spikmattan ?
Kram Mia

NICOLINAS BONING sa...

Jag har funderat på en sån där matta till mannen i huset...men han har lite fobi mot allt som sticks så det kanske inte är någon lämplig grej åt honom...fniss...
Gjort om vardagsrummet igen?!
Menar du att du har tapetserat igen?
Hoppas verkligen att du har fått till det som du vill den här gången;-)
Kramar/Birgitta

Lönnen 13 sa...

Hej! Du undrade om jag textat på fri hand krukan.Svar ja,men jag har tittat på ett typsnitt från datan och sedan skrivit av.Annars kan man ju skriva ut och använda karbonpapper men risken är då att det blir svarta fläckar runt omkring.Eller så kan man skriva ut och fylla i bokstäverna med blyerts från baksidan,sedan sätta pappret mot föremålet och skriva i från framsidan,då förs det du fyllt i på baksidan över till föremålet.
Oj,vilken beskrivning det blev.
Kram Anneli