onsdag 29 april 2009

En ny idé och små pållar...

...som fått en makeover!

Nu har jag fått träskalle igen, jag tycker själv att jag är så dryg med alla mina idér som poppar upp i skallen och som bara måste få komma ut...för att inte tala om vad min omgivning tycker...Den här gången har jag hållit band på mig länge men nu går det inte längre. Nästa vecka någon gång kommer ni att få se resultatet av träskallens funderingar *fniss*

Makeovern kommer här.

Två små dalahästar står på min skänk, den ena 8 cm hög och den andra 10 cm. Jag hittade dem på kyrkans loppis förra veckan.

Visst är de söta mina små pållar :)
Lite grälla i färgen var de innan makeovern, 10 kronor för båda fick jag punga ut med.

Ha nu en skön Valborg och elda med förstånd!

8 kommentarer:

A home far away sa...

Så fantastiskt söta de är de små Dalahästarna, ska införskaffa ett par till hemmet i sommar, så typiskt svenskt

Trevlig Valborg!

Kram Gunilla i Singapore

Elzie sa...

Ja, det var lite annorlunda stil på dom, om jag jämför med min egen som står här på hyllan. Och DEN är verkligen gräll med orange/röd kropp och allt det andra pynglet på, ha, ha.
Här eldades inte alls! Det blåste halv storm vid Östersjön igårkväll så det blev ingen brasa. Och svinkallt var det så vi gick hem till husvagnen igen.
Nu är det kväller och vi har fått åka hem. Ska jobba i helgen nu och det är ju inte så kul, men inget att göra åt.
Hoppas du får en fortsatt trevlig helg.
Kram Elzie

Lönnen 13 sa...

De blev verkligen fina i vitt dalahästarna.
Hm,nu blir man ju lite nyfiken på vad du har på gång.
Ha en bra söndag.
Kram Anneli

MiasAteljé sa...

Dina pållar blev jättesöta.
Kram Mia

NICOLINAS BONING sa...

...fniss...Det behövdes verkligen en makeover på dom skönheterna;-)

Min morfar täljde såna till en av "fabrikerna" i Nusnäs när jag var liten så dom väcker en assa minnen till liv när jag ser dalahästar.
Han var så duktig med kniven så han fick några ören per häst mer än vad dom var överens om.
Om dom inte är tillräcklligt fina så spacklas dom och slipas innan dom doppas i första färgbadet,men det behövdes aldrig med hans skönheter:-)

Kramar Birgitta

Vårt lilla hem sa...

Hej!

Vilken mysig blogg du har! Så himla söta pållar! Tänk vad man kan förändra med lite färg :)

Gummistövlarna är så söta och de finns på Kappahl, 249 kr. Kunde bara inte motstå dem :) Men det var ett tag sen jag köpte dem, i slutet av mars. Hoppas du hittar ett par!

Kram Jenny

Stina sa...

Jaa du...tänk vad det blir skillnad med lite vitt. Va? Så fina.:-) Kram

Elzie sa...

Ja, där ligger dom ju bra, ha, ha. Är det inte rätt enkelt att bara flytta dom?
Jag hoppas du får en riktigt skön helg och så ser jag fram emot din brädhög igen!
Kram Elzie