onsdag 2 september 2009

Nu är jag också ägare...

...till denna vackra bok. Har inte hunnit titta så mycket i den ännu men hösten och vintern är lång. Det lilla jag sett är både vackert och inspirerande...

...och det är precis vad jag behöver för tillfället...INSPIRATION... Lite har jag lyckats fixa iaf...en hylla ovanför mitt skrivbord där jag sitter när jag bloggar.
Så här såg det ut igår :)


Så här ser det ut nu ...
...blev tvungen att ändra lite. Hittade ett så fint vitt fat och en liten vas på kyrkans loppis idag.
Nyponrosen tog jag vid vägkanten...vass var den men tyckte den gjorde sig bra på hyllan.
Ett K har jag köpt...som i Kristina :)
Ljusstakarna är loppisfynd för en femma...de var inte vita när de kom hem till mig utan i FURU, gula och fula :)
Ljusmanchetterna är i glas och är inropade på tradera...har blivit helt såld på glasmanchetter.

Detta var saken som skulle upp på vinden...det som jag visade i förra inläget var fram på en av "medarna". Så fint sliten på armstöd och "medar" så jag ska behålla den svart. Lite kuddar och pyssel ska den få men det är ett senare projekt.

Några andra fynd gjorde jag också idag men de visar jag en annan gång när jag målat och fixat lite....vet inte när, det beror på när inspirationen infinner sig på riktigt. :)

10 kommentarer:

Elzie sa...

Vad fint du gjort. Gillar det där fatet och gungstolen var härlig.
Hoppas du har en bra dag. Själv har jag dammat och dammat och det känns som jag aldrig blir klar, haha.
Kram Elzie

Helena sa...

Hej! Vilken fin gungstol! Kram Helena

Stina sa...

Så fint du gjort.:-) Kram

MiasAteljé sa...

Den svarta gungstolen är riktigt läcker. En sådan skulle jag gärna ha här hemma.
Kram Mia

Elzie sa...

Hej gumman!
Hoppas allt är bra med dig. Saknar dig här på bloggen.
Kram Elzie

MiasAteljé sa...

Hej Stina
Här öser regnet ner idag och det blåser så mycket så att det blev ingen förmiddagspromenad idag.
Ryggen är bättre tack och lov.
Ha det så gott.
Kramar Mia

Elzie sa...

Hej! Hoppas du har en skön helg. Nu är jag ledig för idag, men i morron är det 10 timmar igen. Puh!
Kram Elzie

NICOLINAS BONING sa...

Hoppas att du har hittat inspirationen igen!

Det var snyggt på din hylla med dina fynd,men jag antar att det har blivit ändringar på den sen du tog bilderna;-)

Kramar Birgitta

Elzie sa...

Åh vad kul att du blivit farmor igen. Stort grattis!! Hoppas att både mor och barn befinner sig väl.
Nej, här händer inte så mycket här heller. Har någon skit i kroppen så jag har ont i lederna i både ben och armar. Ingen ork att lyfta något t ex. Vete gudarna vad det är som den gamla kroppen åker på hela tiden!
Ha det så gott.
Kram Elzie

Elzie sa...

Ville bara titta inom och tala om att jag ska bli farmor i maj. Så sen är det två på vart håll, haha.
Hoppas du får en bra helg.
Kram Elzie