lördag 9 augusti 2008

Kaos i vardagsrummet...

...är det just nu hemma hos mig, bilderna talar för sig själv. Här ska målas väggar och läggas nytt golv.
På bild nummer två ser ni en skymt mina färdiga projekt som jag ska ha någonstans när allt är färdig ..vet inte riktigt var ännu, men det brukar lösa sig.

Soffbordet vet jag inte vad jag ska göra med...tänkte först måla det vitt men har börjat fundera
på svart...tänkte ha lite svarta detaljer till det vita.




Soffan står för närvarande i sovrummet...oops... glömde bädda sängen innan fotograferingen.

...en electroluxkartong som barskåp :))


...skänken har jag fått av min kära särbo...han tycker inte den är särskilt fin, men det tycker jag. Den och ett ett skrivbord ska få ett par lager av v-slip på sig. Sen kommer kniven och sandpappret fram och efter det ett lager vit vax som poleras upp så ytan blir len och sidenmatt. Ovansidan på både skrivbord och skänk ska få en tapet...har tittat på en svart med små svarta blommor...och en glasskiva på sig, pga att ytorna är skadade av vatten och lite knöliga.


En liten förhandstitt på en av skrivbordslådorna kommer här...resten av skrivbordet står på min systers vind, hon är på semester på västkusten så det kommer jag inte åt för fotografering.


Fortsättning följer.....

2 kommentarer:

Husbilsresan sa...

Ojojoj...vad du grejar och står i.....det kommer att bli superbra när det blir klart.Det blir spännande att följa den fortsatta renoveringen.
Ha det så bra....jobba inte ihjäl dej bara=)
Kram/Gunn

NICOLINAS BONING sa...

Skänken är skitsnygg...ibland begriper man inte hur karlarna tänker riktigt...fniss...
Vad spännande med renovering,men det är ju en hel del omflyttande av grejer överallt innan allt är på plats igen!
Grindarna har vi köpt otroligt billigt för 3 somrar sedan...och dom är REDAN uppsatta;-)
Kram/Birgitta