tisdag 26 augusti 2008

Sidentyg från Kina...


...passar väl bra nu när olympiska spelen är över.
Här ligger det på mitt köksbord och väntar på att bli en kinainspirerad jacka.
Bara att klippa och sy ihop...från tygstycke till jacka enbart genom att scrolla neråt :))
Det var svårt att ta bra bilder, fick släpa ut jacka och provdocka i dagsljus...inne blev bilderna alldeles ljusa och cirklarna i tyget såg ut som myrornas krig.

Färgen på jackan är mer röd än vad bilderna visar.

Små klädda knappar och hällor.




Damen som ska ha jackan ville ha en liten väska också...till läppstift och näsduk...sydde den som ett kuvert.
Det blå tyget har jag tidigare sytt långkjol och topp av och nu ska jackan vara till den dressen så "kuvertet" passar perfekt.



Vändsydde den med jacktyget så att hon kan vända den om hon vill...kan ju vara snyggt att ha den så när hon enbart har kjolen och toppen.



Det här och lite annat har jag pysslat med, så därför har min renovering stått still några dagar.
När sonen kommer från skolan så ska han få hjälpa mig att flytta möbler så att jag kan börja lägga golv...om han nu orkar...suck!

4 kommentarer:

Husbilsresan sa...

Men vad du kan! Så fin hon kommer att bli,damen.Och väskan var ju fiffig och användbar.
Ha en skön kväll nu och lycka till med din renovering.
Kram/Gunn

NICOLINAS BONING sa...

Vad tjusig damen kommer att vara med den snygga jackan och eleganta kuvertväskan.
Hoppas att sonen har orkat hjälpa dig så att du har kunnat fortsätta med din renovering:-)
Kramar/Birgitta

Anonym sa...

Jiiaaaooo - vad välsytt!
Du är ju jätteduktig!!!
Jättekul att jag hittade Dig! Googlade efter sidentyg och då dök denna blogg upp (av alla Dina bloggar). Jag broderar, hm. bl.a. hm. projekt - jajamensan :)
Har hittat på ett sätt att brodera som passar mig perfekt. Enligt en van Brodös som är en av de ledande i Brodyrakademin i Västsverige så har hon iaf inte sett detta sätt förut. Men, världen är stor - så jag inbillar mig inte att jag är först :)
Kul har jag iaf.
Jag letar efter sidentyg, lite tjockare ca 30x30 eller andra mått. Det är inte lätt att hitta. Mönstrade? ja gärna. Gårda Textil finns ju men jag vill ha mer :) Vet Du något?
Många hälsningar
Anette
anettena@gmail.com

Anonym sa...

Det var då märkvärdigt hihihi. Broderiakademin heter de ju!