fredag 13 mars 2009

En burk fylld med skedar...

...på den lilla hyllan i mitt kök.

Matskedarna har jag köpt på loppis och de är i nysilver.
Två stycken serveringsskedar och en syltsked som är i silver och tillverkade i Danmark. Finns bl.a tre torn som märkning på baksidan tror att det är samma sak som vår kattfot.
Dessa har jag fått av min fars fru, mammamor som jag kallade henne kom från Danmark till Sverige när hon var i tjugo årsåldern och blev kvar här hela sitt liv.

Ser ni vilka söta ekollon och blad det är på skaften...fick dessa värderade för nåt år sedan, men jag tänker behålla dem, påminner mig om alla jular vi har blivit serverade risalamalta och körsbärssås med dessa vackra skedar.
Ha nu en skön helg alla!

4 kommentarer:

Elzie sa...

Vilka fina skedar. Och härliga minnen har du till dom också.
Hoppas du får en riktigt bra helg.
Kram Elzie

Snuttan sa...

Tack för komentaren på min sida

Så underbart fina skedar.Jättefina

Kram
ha en underbar helg
Åsa

Anonym sa...

Härligt med så vackra minnen. Ha en skön helg....kram Mia

Stina sa...

Så fina. Riktigt gammeldags.:-) Kram