måndag 16 mars 2009

I väntan på våren....

...så visar jag en liten brädhög.

Fick för mig att jag skulle göra en liten låda att ha färska kryddor i. Har sett så fina som ser ut som gamla verktygslådor...men tycker att de är lite dyra. Eftersom jag gillar att snickra så var det bara att ta fram den nya sticksågen som jag fick av sonen i födelsedagspresent :))
Så fram åkte sticksåg, slippapper, hammare, spik, brun och vit färg.
Lite gnuggisar som jag köpt på panduro...bruna och lite slitna, slutligen lite ofärgad vax.


Ivrig som jag är så ville jag ha kryddor till lådan genast...ner till blomsteraffären...där fanns så fina kryddväxter förra veckan. Tror ni det fanns några idag då..NEJJJ.
Så här fick det bli så länge, passar väl nu när det snart är påsk....minipåskliljor, murgröna, trollhassel, någon slags mossa som jag inte kommer ihåg vad den heter...upp på vinden och hämta ner ett par små ägg.


Ser ni vågen till höger...den köpte jag på Röda korsets loppis idag. Den fungerar perfekt, visar mer av den en annan dag.


Nu är det strax dax för sängen...i morgon är det sovnatt på jobbet och det betyder lite sömn och mycket snurrande :)

12 kommentarer:

Snuttan sa...

Såå vårigt längtar

Kram
Åsa

Tankar tar tid sa...

Vilken fin låda ... vad duktig du är!
Och ja ... jag bor i närheten ... ca 3,5 mil från dig ... om du bor i "F" ... och det börjar på "S" ... fast inte i tätorten utan på landet ... har egentligen "R" som postadress.

Kramar Christina

Stina sa...

Men du, vad duktig du är. Härligt!:-) Kram

Elzie sa...

Ha, ha. Du är för härlig du med dina "brädhögar". Och fint blev det ju av detta också. Du är så duktig, tänk om du kunde smitta av dig lite på mig.
Hoppas du får en skön kväll.
kram Elzie

Stina sa...

Haha...Ja, skåpet är väl 30x30, tror jag och kransen är stor.;-) Kram

ängeln i vitt sa...

Halloj snickar`n!

Tänk att vi västmanlänningar tänker så lika haha. Ja, jag har ju oxå snickrat en sån låda. Och vet du... jag hittade varken kryddor eller blommor till min låda heller. Och inte kan jag texta snyggt så den får vara utan text. Hur har du gjort? Gör nog ett inlägg i morron.

Kramiz / Carina

Christina sa...

Åhh så fin den blev!!
Ja våren har kommit till Skåne och idag hade vi 10 grader, härligt.
Ha det gott
Kram

Stina sa...

Ja, det finns hos alvashus.se

countrybymail.se

madamepetite.se


Kramis gumman

Anonym sa...

Så jättefin den blev, så roligt att kunna göra saker i trä, det har jag aldrig prövat på.

Kram

Anonym sa...

Tack för din snälla kommentar hos mig. Jag skall ta vara på barnbarnet så mycket jag kan och får, som tur är så har jag dem nära.
Du är ju helt fenomenal på att snickra, jag blir riktigt imponerad av vad du lyckas få ihop. Kryddlådan blev jättefin.
Kram Mia

Vita små hjärtan sa...

Så fint, påminner om en låda jag köpte på loppis!!! Ha de gott i fina vädret!!! Kram

Vardagslycka sa...

Men åh, så fin låda du har gjort! Vad händig du är!
Jättefin och vårig plantering!
Önskar dig en riktigt fin helg!
Kram, Carina