söndag 10 maj 2009

Skådarfest och färdig brädhög...


Igår var jag inbjuden på fest vid Linnékullen i Strömsholm .
Det var invigning av det nya fågeltornet som ligger vid Ladgårdssjön i Strömsholm och så firade SNF...svenska naturskydd föreningen...100 år med kaffe och tårta.

I unga år så tillhörde fågelskådning ett av mina intressen, men under åren som gått så har annat tagit över. Men igår så väcktes det lite till liv igen...kändes som att jag var 20 igen, stående med en kamera runt halsen och kikande på fågel :)
Vi spelade fågelbingo...några som stod och kikade i tubkikare och ropade upp de olika fågelarterna som de såg och vi andra kryssade för brinnande livet.

Bild från nätet.

Den här ville jag vinna...vacker som en tavla.

Jag ville vinna en fin fågelbok, men tror ni jag vann då...nepp, den vanns av en dam som sen sa "Vad ska jag med den till"...det undrade jag också...tyckte precis att det stod Kristina på den :)

Så nu blir det till att leta fågelbok...helt otroligt vackra teckningar på 300 arter och som kan stå på min nytillverkade hylla. Som ni ser så har jag sparat en plats till boken, tror att den kommer att passa bra där...har egentligen tänkt ha en akvarell där men nu vet jag inte...men det brukar ordna sig.

Ser ni de små ryska gummorna på tv-skåpet. De köpte min pappa när han var i Riga 1984 och de fick komma ner från vinden för att bo på skåpet ett tag.Visst är det lite poppis nu med dalahästar och ryska gummor, eller har jag helt fel???

Gardinerna är allt annat än vita *fniss* men är mina favoriter för tillfället.

Tycker väldigt mycket om vitt men vill gärna bryta av med någon läcker färg...och denna är verkligen färggrann men sååå läcker.

Här blåser det halv storm nu och himlen är alldeles mörk.
Ha en skön vecka och sköt om er!

6 kommentarer:

NICOLINAS BONING sa...

Jag tycker att blogger har varit helknasig ett tag nu, men du ska ha inställningen på INGEN när det gäller bildlayoten,vet inte om det beror på det eller om det är något annat fel.

Supersnyggt med en sån bred hylla...och "din" fågelbok hade passat såååå bra där;-)
Att du inte frågade damen om du fick köpa boken för en liten peng?
Nä,det hade inte jag gjort heller,men mannen i huset har inga hämningar så det hade han självklart gjort...fniss...

Det är en nätt liten lampa som passar perfekt på väggen ovanför stor-TV:n så nu har vi lite mysbelysning där...betydligt behagligare för ögonen.
Men inte är den i min smak inte;-)

Kramar Birgitta

Vardagslycka sa...

Hej Stina! Ser att du har varit i "min" by och hälsat på! Jag har inte varit ut på utkiksplatsen än, men det måste jag nog prova nån dag.
Och vilken fin hylla du har gjort! Jag gillar att den är så bred, men vilken otur att du inte vann boken! Den hade passat jättebra där i hyllan!
Du undrade över trådkorgen som jag visade och den finns hos oss i Slottsboden i 2 storlekar, diameter 26 cm kostar 159:- och diameter 30 cm kostar 189:- Jag har inte hunnit med att lägga in den + massor av annat nytt i webshopen än men det går alltid att maila mig!
Ha en riktigt fin vecka!
Kram, Carina

Snuttan sa...

Vilka fina möbler du har.
Mysigt med fågel skådning

Ha en underbar vecka
Kram
Åsa

Helena sa...

Vilka härliga bilder du visar! Ha en bra dag! Kram Helena

MiasAteljé sa...

Visst är det snyggt med vitt men du gör helt rätt som plockar in färgklickar också. Jag är ju färgad (hi hi) av min utbildning till Feng Shui konsult och vi människor behöver färg. Titta på naturen, den är full av ljuvliga färger.
"Färg är själens vitaminer".
Kramar Mia

Vita små hjärtan sa...

Vitt är härligt, men håller med om att en färgklick skadar inte!!! Kram