onsdag 13 maj 2009

Akvarell, väggord och ett rörigt köksbord!

Nu har min akvarell kommit hem från glasmästaren med ny ram, syrafri passpartou och baksida. Hittade ingen ram som jag tyckte om så jag tog med 1.20 m. trären ram hem och målade på mitt vis. Lämnade in den och fick en ram tillverkad...så nöjd med resultatet.

Beställde ett väggord före påsk...trodde de glömt mig men idag så kom det hem till mig. Ivrig som jag är så kunde jag inte vänta utan det skulle upp på direkten...nu sitter det ovanför nya hyllan.

Så här ser mitt köksbord ut för tillfället...hyllor, låda, ljuslampett och ett antal ljusstakar som jag håller på att måla. Helgen om två veckor har vi våryra i stan, då kan man hyra plats och vara med på loppis. Har funderingar på att ha ett bord med, men har inte bestämt mig ännu om jag ska sälja där eller lägga ut på tradera.


Idag har jag varit på kyrkans loppis...igen *fniss. Köpte ett högt hörnskåp i rent trä... inte behandlat med något så det blir lättmålat. Det är i äldre modell med två skåp som är låsbara, inte för att jag har plats för det men kunde inte låta bli...det kostade 300 kr... så det var bara att slå till. På måndag nästa vecka får jag det hemkört sen är det bara målningen kvar =)

Vilket konstigt väder vi har, sol och regn om vartannat och så denna trista blåst.

Ha en härlig Torsdag!!

9 kommentarer:

Snuttan sa...

oj vilka fynd

Kram
Åsa

Elzie sa...

Så fint det blev. Och vad du är duktig som jobbar på. Här händer just ingenting, men jag kan ju alltid skylla på förkylningen. Känner mig som ett visset russin i huvet.
Vad smidigt att få skåpet hemkört också!
Hoppas du har en bra kväll.

MiasAteljé sa...

Oj vad du är flitig.
Ha en riktigt skön helg.
Kram Mia

Stina sa...

Vad mycket du har på gång. Den där tavlan var ju underbart fin.:-) Kram

Vita små hjärtan sa...

Fina fynd!!! Du har mycket att stå i... Ha de gott kram

Lönnen 13 sa...

Oj vad mycket saker du håller på med!
Vilket fint väggord,har jag inte sett förut någonstans.
Kram Anneli

Elzie sa...

Ville bara titta inom och önska dig en skön helg.
Kram Elzie

NICOLINAS BONING sa...

Snyggt på väggen...både akvarell och väggord:-)

Tänk att man inte kan låta bli ett fynd när man springer på ett...fniss...och du kommer säkert på vart du ska göra av skåpet bara du har målat det!
Som tur är så behöver du inte ha det på köksbordet när du målar det iaf...fniss...utan du kan ha bordet till det som man ska ha det till:-)
Ha en skön helg.
Kramar Birgitta

Tankar tar tid sa...

Nå, hur blev det, kommer du att ha något bord och sälja saker på våryran?
Skulle kanske ha åkt dit men nu kommer sonen m fästmö hem från Uppsala så det blir nog inget ... annars hade jag kunnat leta på dig *ler*

Ha en fin helg
Christina