onsdag 27 maj 2009

Lådor och skåp!

Har snickrat ihop ett par lådor, en för pelargoner och en för kryddor.
Tycker om modellen på lådan...gammal verktygslåda. Min tanke är att jag ska göra fler och ev. lägga ut på tradera. Har sett en annan modell som jag är lite sugen att provsnickra också.
Pelargonlådan har jag på balkongen!
Kryddlådan tog jag med till sonen när jag var dit och hälsade på.


Sen var det hörnskåpet som jag handlade för ett par veckor sedan...nu är det färdigt och på plats.
Visst är det fint...eller :)
Före

Efter ett brunt och tre vita lager färg är det så fint :)

Tänkte inte behålla det trodde inte jag skulle få plats med det...

...men flyttade undan ett litet pelarbord, så nu står det i ett hörn i sovrummet.

Har redan bestämt vad skåpet ska fyllas med...

...mina sysaker som jag nu har ihop med färgburkarna i skrubben. Ni ska veta att jag säger många fula ord när jag snubblar över burkar och brädbitar när jag ska ha fram knappnålarna :) Känner mig så nöjd och glad att jag kan behålla skåpet och att det kommer till nytta.

Håller på att måla lite lådor som jag ska ha som förvaring i skåpet.
Det kommer mera!

Ni får ursäkta de suddiga bilderna...jag är urkass med kameran.

9 kommentarer:

Lönnen 13 sa...

Vad fint du har snickrat!
Får man fråga vilket material(träslag) det är?
Hörnskåpet,oj vilken skillnad i vitt.
Ha en bra torsdag.
Kram Anneli

NICOLINAS BONING sa...

Skitsnygga...ursäkta franskan...lådor!!!

Vilken otrolig skillnad det blir med färg på trärena möbler.
Vilken tur att du kan behålla ditt fina skåp. Det är ju både snyggt och praktiskt,alldeles precis som det ska vara:-)

Du tror väl inte att det är mannen i huset som bestämmer om vardagsrummets golv ska målas?!
Nu först har vi ett par uteprojekt innan jag drar igång inne igen...fniss...om jag står ut med golvet förstås;-)

Kram Birgitta

Vita små hjärtan sa...

Ja tänk den vita färgen den är alldeles magisk!
Kram Agnetha

Snuttan sa...

vad duktig du är. Lådorna är jättefna

kram
Åsa

Elzie sa...

Vad du är duktig på att snickra. De var ju jättefina de lådorna. Och skåpet blev jättebra där i hörnet.
Hoppas du får en riktigt skön pingst.
Kram Elzie

MiasAteljé sa...

Vilken fin kryddlåda, o hörnskåpet blev ju otroligt bra. Vilken bra plats du hittade till det.
Ha en skön helg // kram Mia

MiasAteljé sa...

Varmt tack för din lyckönskan.
Jag blev jätteglad.
Kram Mia

Kallholmen sa...

OjOjOj va du är duktig jag blir sa glad när jag ser dina fina saker som du snickrat
Både tallrikshyllan och kryddlådorna är hur fina som helst.
Snacka om kvinnor kan!!!!

Jag tror att du ger inspiration till många andra att våga prova.

Jag tycker oxå om att snickra men har inte provat så mycket fin snickeri.
Men oj vad sugen jag blev på att bygga såna lådor.

Kram Malin

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Men, vilket underbart hörnskåp!!
Tack för tips & inspiration.

Kul att du tittar in hos mig :)

Kram från Australien♥