tisdag 9 juni 2009

Nygammal gardin och lite annat.

Blev sugen på en ny gardinkappa i köket och som ni nog vet vid det här laget, så ska ju projekten helst vara klara innan jag börjat. Åkte till Smedjebacken, där finns en tygaffär som har allt...men så klart inte det som jag ville ha :)
Hade fått för mig att jag ville ha nåt i rosa och blått....
Jag har så fina trasmattor på vinden som skulle matcha till. Fick åka hem tomhänt men kom på när jag satt där i bilen att jag nog sparat en gammal rosa-blå gardinkappa på vinden. Mycket riktigt där i en låda låg den...säkert tio år gammal men fortfarande riktigt fin, bara att sy om. Resultatet ser ni här...vad tycker ni?

På samma resa så var jag in på en loppis efter vägen. Hittade den stora burken där den rymmer en liter, 40 kr fick jag betala...kanske lite dyr men tyckte att den lilla på 1/4 liter skulle ha lite sällskap. Den lilla är tillverkad på kosta glasbruk och den kostade 30 kr på ett annat loppis.

En gammal sylåda som jag målat och fusktextat på...tur att det finns karbonpapper...finns ett lock till men det har jag inte målat, men ska nog göra det.

Har textat på alla sidor.


En liten klänning i st. 110 har jag sytt...inte för att jag vet varför, bara blev så sugen var så länge sen jag sydde små klänningar och jag tycker att den här modellen på klänning är så söt.
Ni får bortse från galgen..man tager vad man haver när man som jag är ivrig...och jag har inga småbarn längre och därför inga smågalgar heller.
Jag ska bli farmor igen i oktober, får hoppas på en liten tjej då så jag får sy lite klänningar :)

I morgon ska jag måla en korg som jag köpte i lördags på ett lokalt loppis...den får ni se en annan dag. En sittdyna till en bänk har ena sonen beställt, den måste också sys i morgon för den vill de säkert ha med hem till Sandviken på fredag.

7 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Vad fint du fixat till i fönstret!!! Vad kul o vara farmor! Å få skämma bort...
Kram Agnetha

Svenska inredningsbloggar sa...

Under´bart.
Kram Åsa

Snuttan sa...

Underbart skrev jag i inlägget ovan
Kram
Åsa

MiasAteljé sa...

Jag blir alldeles matt. Vad du hinner med mycket och fint blir det också. Att vi besökte Bosse Rappnes ställe i Stockholm beror på att sonen bor 5 minuters promenadväg därifrån. Det är så himla skönt att slippa köra bil i Stockholm om man kan slippa.
Kramar Mia

Vardagslycka sa...

Oj, vad du är kreativ! Du gör så himla mycket fint.
Vad spännande med lådan. Vill du att jag ska betala in på ditt konto och du skickar den eller hur gör vi?
Jag tror det är en liten ungräv som har varit här hos oss, men nu har vi faktiskt inte sett den på ett par dagar, och det är väl lika bra. Lite dumt att mata den, men samtidigt så var det lite kul.
Önskar dig en riktigt skön helg!
Kram, Carina

Elzie sa...

Det tyget tyckte jag var jättesnyggt. Och gardinen var så fin. Du är duktig du som får något ur händerna. Här är det väldigt slappt nu tycker jag!
Visst är det roligt att sy barnkläder. Jag sydde nästan allt till mina när dom var små. Så kul att hålla på. Synd att man inte har hållit tag i det där och fortsatt. Ja, med lite större kläder då, hihi.
Jaha, så är det midsommar. Inte för att det känns så för jag ska jobba hela helgen. Kul, kul. Nästa år ska jag ha tidig semester och då ska jag banne mig ha semester vid midsommar också.
Hoppas du får en skön helg.
Kram Elzie

Elzie sa...

Du har någonting att hämta inne hos mig.
Kram Elzie