tisdag 2 juni 2009

Gysinge byggnadsvård!

Nu kommer de utlovade bilderna från byggnadsvården i Gysinge. Blev inte så många så ni får hålla tillgodo med det lilla :)


Framsidan på huset...halva framsidan var renoverat och den andra halvan var i det närmaste fallfärdig.

Baksidan

Som en provkarta av olika färgnyanser.

Inomhus fanns det massor av nytillverkat i gammal stil. Gångjärn, handsmidda spikar, lamphållare, strömbrytare och möbler både stort och smått.

Blombord i obehandlat trä.


Nygjorda skåp med återanvända gamla dörrar och fönster.

Ripsmattor, tjocka och helt underbara. Blev så sugen att väva men jag mitt nöt gav bort min Glimåkra när jag flyttade till en mindre lägenhet.

Det var mycket jag skänkte eller sålde bort som jag ångrar idag. Men gjort är gjort och inget att gräma sig över nu.

Här har det regnat hela dagen...hoppas att solen snart kommer åter.

7 kommentarer:

Vardagslycka sa...

Åh, vilka fina lådor du har snickrat ihop i förra inlägget! Vad du är kreativ. Hojta till om du vill sälja en för då är jag intresserad!
Här har det också regnat hela dagen, men nu till kvällen blev det uppehåll och riktigt skönt.
Vi får hoppas på att solen är tillbaka på riktigt snart igen!
Ha det så gott.
Kram, Carina

Elzie sa...

Ser ut att vara ett toppenställe för såna som oss. Och väva ja. Önskar jag fick upp min vävstol som jag har nere i källaren. Den står i en stor hög, nedmonterad, och det tycker jag är synd. Har ärvt den efter min farmor en gång.
Hoppas du får en fortsatt bra dag.
Kram Elzie

Kallholmen sa...

Hej Stina
Jag råkade visst lämna kommentaren på det tidigare inlägget ,jag blev så galen i dina lådor ...
KramMAlin

Tankar tar tid sa...

Visst är det fint i Gysinge. Maken och jag var där förra våren och gick runt lite. Vi var även till Byggnadsvården och tittade men det var sjukt mycket folk där den dagen så man kunde inte titta på allt som man ville :(

Vilka fina "snickarlådor" du har gjort till dina växter och skåpet blev kanonfint det med. Det är jättebra att ha någonstans att förvara sina sysaker ... jag har mina i byrån som jag målade om, den som jag hade i sovrummet tidigare.

Håller med dig om kläderna ... vet inte hur många fina "vardagsklänningar" jag har sett ... men "finklänningar" är det svårare med. Det finns sådana som är väldigt fina men jag vill ha en som är "lagomt" fin ... jag vill ju känna att jag är jag och inte en uppklädd kvinna som inte trivs i det hon har på sig.

Kramar Christina

Vita små hjärtan sa...

Vilka fina lådor!!! Duktig du är!!
Kram Agnetha

Snuttan sa...

Hej tack för titten hoss mig
Den underbara boken har jag köpt här
http://alskarsott.blogspot.com/

Kram
Åsa

MiasAteljé sa...

Ser ut att vara ett härligt ställe där man kan få mycket inspiration.
Kram Mia