måndag 22 juni 2009

Min första award och lite annat!

Äntligen har solen kommit tillbaka, ingen riktig värme ännu men den kommer säkert :)

Händer inte så mycket här hemma för tillfället, jag har ju dottern och barnbarnet hemma på besök i fyra veckor till så jag har fullt upp med dem ;)
Dottern och jag ska på en minisemester till huvudstaden...vi åker på fredag och kommer hem på måndag. Vi ska koppla av bo på hotell, shoppa, äta gott, njuta i gamla stan och dricka vin på uteserveringar...inte alla så klart :) Inga barn ska vi ha med oss, min son ska på en egen semester...till en kompis i Falkenberg och barnbarnet får vistas hos sin morfar.

****

Har fått en så fin award av Elzie, det är min första så den är jag jätteglad för...tack snälla du för att du tänkte på mig




****

Här är spånkorgen som jag köpte för ett par veckor sedan på ett lokalt loppis. Har inte sett den här storleken tidigare...så lagom stor...blandade ut grundfärg med vatten och målade på som vanligt.



Fodrade den med ett bomullstyg och klistrade dit en spets. Jag ska ha den som förvaring till mina tyger.
Just nu har jag lite kläder i den...fick plocka ur ett skåp så dottern fick lite egen plats till sina kläder.
Kanske blir det någon text på den så småningom...



Passade alldeles förträffligt under fönsterspegeln i sovrummet.



Ha det bäst ni som kikar in till mig!!

6 kommentarer:

Märta sa...

Vad kul att du har hittat till min blogg. Började lite smått i vintras, är inte så duktig med varken kamera eller heminredning men gör så gott jag kan. Vilken fin spånkorg du har köpt och målat. När jag såg din kom jag på att jag har en på stugvinden, ska nog se om det finns plats för den och göra som du har gjort. Ha det så gott! Märta

Vardagslycka sa...

Vad fin korgen blev med lite färg och tyget inuti gör underverk!
Det låter härligt med en liten minisemester, Stockholm är så mysigt på somrarna med alla caféer och uteserveringar. Ha det nu så bra och njut av ledigheten.
Lycka till i utlottningen inne hos mig.
Kram, Carina

MiasAteljé sa...

Vilken fin korg. Allting blir extra snyggt när du har fixat till det. Tack för din kommentar hos mig. Feng Shui går i stora drag ut på att skapa harmoni och balans. Man skall även tänka på färg, form och material för att få så harmonisk miljö som möjligt så att alla som vistas där skall må bra.
Kram Mia

Helena sa...

Vilka fina bilder! Grattis till din award! Ha en skön dag! Kram Helena

Kallholmen sa...

Halloj
Va mysigt med en lite mini semester i storstaden.
Vi ska oxå åka dit i sommar men det blir nog inget vin utan mera Ben o Jerry glass eftersom barnen är med.

Tänk att jag målade en korg men att klä den inuti har ja ej kommit mig för.Va fint det blev.

Du gör aldrig något halvklart utan allt blir så fint och färdigt.
ha de gott! njut av värmen!
Kram Malin

Elzie sa...

Så jättefint du har det i ditt sovrum. Den där korgen var verkligen fin.
Du är värd flera såna awarder, så inspirerande som du är.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie