måndag 24 november 2008

Gratulationskort....


....till min farmor som jag hittat i min fars gömmor...


...skickat från hennes mor 1919 eller 1914 svårt att se. Nu minns jag inte vilket år farmor var född så jag vet inte hur många år hon fyllde. Poststämpeln visar att kortet är skickat från Norge och att hon har sitt flicknamn...så hon var fortfarande ogift. Minns inte om hon bodde i Norge eller Sverige när hon träffade farfar som var svensk...men min far föddes iaf. i Oslo och de flyttade därifrån när han var två år.



Kortet har iaf. en historia som gör att jag minns mina farföräldrar och vargavintrarna
uppe i norra Värmland. Och somrarna också, när vi tjatade så farfar tillslut var tvungen att följa med oss syskon till Klarälven och bada...hua vad kallt och strömt det var :))

Detta fick det bli idag i brist på annat...nu ska jag iväg och titta om det varit eller är några hantverkare hemma hos mig...har lånat särbons kamera så jag kanske visar vad snabba och duktiga dom är senare idag :(

Ha en bra dag...här är det värsta snöovädret.


4 kommentarer:

My Lovely Things sa...

tack för din fina kommentar..den värmde..
vilket vackert kort..
kram anna

Kallholmen sa...

Go morgon!
Vet du vad ? Du har vunnit lampetten hos hos på kallholmen.
GRATTIS=)
Om du mejlar din adress så skickar vi den till dig.
info@kallholmen.se
P.S Vilka vackra kort du har håll hårt i dom.
Kramar från Malin och Caro.

Viveka i Bläckhornet sa...

Grattis till den fina vinsten!

Kram Viveka

Anonym sa...

hejhej:) vilket fint kort, och vilken härlig handstil, och nu ser jag att du vunnit lampetten hos kallholmen, den är du värd! grattis!!

stor kram sara

ps. de vita husen (jag har ett litet) har funnits hos interflora :)