fredag 21 november 2008

Usch vad jag är trött...

...på hantverkare. Måste man göra allt själv för att det ska hända något :)
Nu har det snart gått 6 veckor sen dom började i min lägenhet och det har inte hänt ett smack sen mitt förra inlägg. Det ska finspacklas, sättas matta på vägg och golv och en massa annat underarbete, el ska dras och rörmokaren ska göra sitt.

Var i kontakt med vicevärden igår igen och han sa att det är ett slutdatum satt till den 19 december. Jag bara skrek rakt ut "19 dec.. det är ju en fredag och jag jobbar långhelg och bara 5 dagar kvar till julafton" vilken jul vi får, inga lussekatter och annat gott. Jag som brukar förbereda det mesta kan i år inte göra något...och ingen advent får jag heller och det som är den bästa tiden på året.

Lite har jag pysslat med mest målat lite småsaker. Ska försöka låna särbons kamera över helgen och fota lite...min är ju inte tillgänglig just nu.

Ikväll efter jobbet ska jag ta tåget till särbon...han bor ca. 40 min resväg från mig. Jag ska på pingstkyrkans loppis i morgon och köpa ett skåp som jag ska göra i ordning till TV-skåp...han har en stor bil som rymmer mycket :)
Sen bär det iväg hem till mig igen för att fira farmors lilla prins som fyller 1år i morgon.

Ha nu en skön helg allesammans, jag ska mest jobba så jag vet vad jag gör :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

hejhej :) vad jobbigt att inte få vara hemma och dona innan jul och sen bara få kasta sig in några dagar innan jul.. hoppas du får julkänsla ändå :)

lycka till i tävlingen :)

stor kram sara

Ann-Catrin sa...

men vad jobbigt det där låter..kan verkligen förstå din frustration..

Hoppas din helg blir bra trots allt jobb!!

kram på dig
A-C

Elzie sa...

Vilken härlig blogg jag om in på här då. Så jättekul att se. Och jag kommer tillbaka, det kan jag lova.
Ha en skön eftermiddag och kväll.
Kram Elzie

PS! Vilken underbar brudklänning du sytt!!