söndag 1 februari 2009

Sovrums bilder....

Nu var det längesen jag gjorde ett inlägg, har inte haft nåt att visa men nu kommer det lite bilder på min sänggavel som jag tillverkat av lite virke, panelskiva och vitfärg.
Har använt en fönsterbänk som hylla, ville egentligen ha ett krön men det fick jag inte tag på.




Enkla konsoler.



Lite pynt...figurinerna kommer från mitt föräldrarhem...har funnits med så länge som jag kan minnas och det är en ansenlig tid :))



Murgröna i porslinskruka...spegel som jag gjort av en tavelram.



Lite syjobb har det varit i helgen...



Jepp.... jag har sytt en sängkappa i vitt linne, lite pyssel det också men jag känner mig så nöjd med resultatet.
Nu har jag en helt ny säng, två stycken 80 sängar och en tjock 160 cm bred bäddmadrass, perfekt för min ömma kropp och så behöver jag inte trängas med älsklingen när han är på besök :))
Ett nytt överkast vill jag också ha...har sett ett superfint på Nordljus men tror inte det räcker till på bredden, så jag får se vad det blir...ska sy lite fina kuddar också har jag tänkt mig.





När jag hade plockat ut den gamla sovrumsmöbeln så kom jag på att jag skulle måla golvet vitt...fram med roller och färg och på dessa två bilder syns en liten del av resultatet.

lite ljus helhetsbild...men det är ju så svårt att fota :(




Visst är överkastet fint.... skulle passa perfekt i mitt sovrum.



Bild lånad från Nordljus

Har fotat med min nya kamera som jag inte har lärt mig ännu, inga superbilder men det får ni stå ut med :)


Ha en bra vecka!

Stina

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hello Mamsen :D

Vad fin sängen blev - och golvet oxå :-)

Puss!

Elzie sa...

Vilket härligt sovrum. Men - jag hoppas du har karaktär nog att inte köpa det överkastet, hi, hi!! Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Elzie sa...

Här är jag igen! Ville bara tala om att jag har utmanat dig. Så om du är intresserad så är du välkommen in till mig.
Hoppas du har en bra tisdag.
Kram Elzie