onsdag 25 februari 2009

Resultatet...



...av brädhögen blev så här.
Lite blandad kompott av minnen står på hyllorna.

Lite mörka bilder...jag tycker det är så svårt att fotografera.

Delar som finns kvar av min dockservis, kantstött och nött men så är den också från slutet av 50-talet. En liten trebent kisse som jag fick av en vän när jag gick i tredje klass, måste ha varit 1961...tänk vad åren går :)) Den lilla köttkvarnen i zink hittade jag i en låda när vi gick igenom mammas vindsförråd...vet ej var den kommer i från men jag tycker den är så söt.

I en glasskål ligger lite minnen från min Australien resa...snäckor och koraller från Wallaroo Beach, opaler från opalfälten i Cober Pedy. Den lilla kängurun i kristall som står nedanför fick jag av dotterns svärmor i avskedspresent.

Här skiner solen från en blå himmel och det droppar från taken och jag måste iväg till jobbet nu.
Ha en fortsatt bra dag!

~~~~~~

Kan någon tala om för mig varför inte alla bilder blir klickbara? I detta inlägg är två av fyra klickbara...hmmm

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk, vad duktig du är. Så fint resultat av den där brädhögen, det kunde man väl aldrig tro. Roligt med en hylla där man kan samla minnessaker.
Kram Mia

Elzie sa...

Vilken hylla du gjort. Du är verkligen duktig.
Det där med klickbara. Jag har märkt att har jag inte bilderna på JPG (eller vad det heter!) så blir det inga förstoringar. Kanske det är det.
Australien skulle jag gärna åka till också.
Hoppas du fick en bra jobbekväll. Själv ska jag upp vid 6 i morron för det är jobb vid 7.
Kram Elzie

Stina sa...

Hej Stina fina.
Fint bor du som bara den.
Vad fina kuddar du har gjort.
Jag har inga runda kuddar i mina kuddfodral. De går ju knappt att få tag på.
Jag tar sovkuddar, som jag stoppar in alla hörnen i först. Sedan blir kudden rund ändå. :-) Kram Stina

Anonym sa...

Ja det är mitt första barnbarn, så det är extra spännande. Det skall bli en flicka och själv har jag tre söner så det blir något helt nytt för mig.
Ha en skön helg du också.
Kram Mia

NICOLINAS BONING sa...

Tänk vad snyggt det blev av den brädhögen...och vad duktig du är med hammare och spik!
Har tittat på din otroligt snygga sänggavel oxå.
Dessutom är du ju kanonduktig med nål och tråd...suck...är lite avis faktiskt;-)
Kramar/Birgitta