onsdag 11 februari 2009

Utmaning!


Fick en utmaning av Elzie om att skriva sju sanningar om sig själv...nu gör jag ett försök, lite blandad kompott :))



1. Känner mig lite utnyttjad ibland, har svårt för att säga nej men tränar hårt på det.

2. Har förskräckligt dåligt lokalsinne, törs inte gå i skogen ensam då jag inte hittar hem igen. Går jag in i ett stort varuhus och ska ut igen så vet jag inte var jag kom in eller vilken väg jag ska ta för att komma ut...så illa är det :)

3. Slötittar aldrig på teve, kollar in tevetablon om det är nåt jag vill se, om inte så får teven stå där i skåpet.

4. Har huvudet fullt av ideer som jag vill förverkliga...måste sovra hinner inte med allt.
Snickrar i vardagsrummet och syr vid köksbordet.

5. Jag kan lite om mycket och mycket om vissa saker...låter lite kaxit...och den "kaxiga" är skiträdd för spindlar :))

6. Jag har varit i Australien och letat opaler...hittade mest smågrus och var mest rädd att bli överfallen av spindlarna :)

7. Spelade fotboll i min ungdom har två DM medaljer och det lilla bronset från inofficiella
SM i Borås -72. Jag har fått Pia Sundhage på fall...men hennes fotbolls karriär tog en annan vändning..hon är nu förbundskapten för USAs fotbollsdamer och min merit är att jag sparkade omkull henne :))


Så var det avklarat...jag tänker inte utmana någon annan men de som läser och vill kan ju skriva en lista, alltid skoj att läsa lite om hur andra är.

~~~~~~~~~

Den färdiga mormors kudden!!

Vet inte var jag ska göra av den, hos mig passar den inte
Jag kanske ska lägga ut den på Tradera.



Två gamla tygknappar...sådana som jag hade i mitt livstycke när jag var liten :))


Ha en fortsatt bra dag.


STINA


2 kommentarer:

Elzie sa...

Vilken rolig läsning. Är alltid kul att lära lite mer om bloggkompisarna, hi, hi.
Och såna fina kuddfodral du syr. Är glad om jag får ihop en rak söm (hur ska det gå nu när jag ska sy hissgardin till sovrummet??). Men det är ju träning som gäller där också.
Jag tycker du är jätteduktig som du håller på. Själv ber jag ju om hjälp så fort jag inte klarar det själv. Som att få in en skruv i dessa gamla träväggar!!
Hoppas du får en bra torsdag.
Kram Elzie

Vardagslycka sa...

Åh, vilken fin kudde! Måste vara jättesvårt att sy en sån! Jag är urdålig på att sy, har inte riktigt det tålamodet...
Vad kul att du gillade fönstret! Och det är spegelglas i den jag har. Nu känns den bättre när den blev vit, men för några år sen tyckte jag om furu. Man ändrar sig och tur är väl det så man har lite att göra.
Tapeten heter Eco Kontur, det är en "easy up" så den var väldigt lättjobbad. Dessutom ligger den på 90 cm bredd så det går fort!
Ha nu ett fint veckoslut!
Kram, Carina