tisdag 10 februari 2009

Kuddar, nya projekt och en utmaning.

Skrev i förra inlägget att jag skulle sy ett par kuddar, nu är det gjort men jag ska nog sy ett par till.
Dessa två är sydda i ljus och mörk linne, ena sidan med spets och den andra med knappar...kan vändas efter behag.

Porslinsknappar köpta på loppis

Halvblekt bommulsspets

Sen var det de nya projekten, har två stycken på gång...ett hårt och ett mjukt.
Den här brädhögen ska bli en hylla, visar senare hur resultatet blir.


En mormors kudde...detta är ett prov innan jag ger mig på linnetyget.
Har ingen innerkudde men tror det går att sy om en vanlig huvudkudde...ska prova så visar jag resultatet senare i veckan.




Sen har jag fått en utmaning av Elzie
7 personliga sanningar om mig själv...får tänka lite på saken och återkommer om det :))
Nu ska jag sy färdigt mormorskudden sen är det dax för sängen...känner mig inte riktigt kry...har nog blivit smittad av farmors lilla prins, där är det snuvigt och hostigt men kan inte låta
bli att gå dit iaf. han är så himla go och rolig nu.


Stina

Inga kommentarer: